Alla inlägg under oktober 2007

Av Dennis Rossos - 29 oktober 2007 15:45

Idag måste jag  in och jaga lite prylar och när jag kom hem tänkte jag så att nu ska jag prova på Jempas hobby och här är resultatet.

Har letat en tröja en tid med halvpolo egentligen men har gett upp och det får bli en vanlig långärmad. Inte helt enkelt ändå att hitta någon men till slut så ställde HM upp i vanlig ordning och dessa kostar 98kr st.

Med tanke på att om jag går ut på typ fest ca1 gång/mån och tar en ny tröja då så klarar man sig ett tag :-)

Blev också en ackumulator Panasonic 12v 12ah till mitt ekolod.

Stövlar behövde jag som är lite varmare än standard så det blev dessa fodrade av fabrikat Legend inhandlade på Barracuda i Cupolen.

Tankade också på Preem och bilen verkad nu ha förbrukat ca 0.85l/mil och det är nog det lägsta som jag mätt förbrukningen till.


Av Dennis Rossos - 23 oktober 2007 07:49

Blir till att prova lyckan med min egentillverkade flasher om den fungerar. Redan efter några minuter så sitter en liten öring på och senare under dagen slår en på 1 kg till som håvas.

Annars är det oftast svårt att få allt, bra väder och bra fiske. I regel alltid något som inte stämmer och denna gång så var inte fisket på topp.

Kompiiisens båt och han får nöja sig med att hålla den igång.

Av Dennis Rossos - 18 oktober 2007 10:30

Tänkte på det att vad ska man med en dessa kunskaper till bosatt i en håla utan invånare att kommunicera med.

Av Dennis Rossos - 17 oktober 2007 17:23

Passar på medans det är plusgrader att ta mig en cykeltur som rullar från Stöde-Gim och åter blir 33 km. Samtidigt kollar jag till Bondäggen så de är i prima form :-) Vi kan inte få för många bönder, eller hur?

Av Dennis Rossos - 12 oktober 2007 13:24

Blir inte så att jag gör just något mer nu innan vintern iaf.

En plats för ett batteri till ekolodet ska ordnas och lite fästen för givare m.m

Blir det bara hyfsat fint någon dag nu så hinner man ut på en sväng.

Av Dennis Rossos - 10 oktober 2007 18:20

Nu är det inte så mycket kvar att göra på båten.

Djupriggen Scotty Deepthmaster 1050 är på plats.

Ska montera kapellet i fören bara och sedan ska det ordnas lite för ett ekolod.

Hinner nog precis få det hela klart lagom till att den ska täckas inför vintern, heeh.

Hemsk längtan till våren blir det nog.

Presentation

Omröstning

Vart skulle du helst kunna tänka dig att bo i ett eget hus.
 Bredsand
 Nacksta
 Stöde
 Tjotahejti
 Ljustadalen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards