Alla inlägg under juni 2006

Av Dennis Rossos - 29 juni 2006 20:13

Blir så jag tar en cykeltur denna soliga dag och det blir till en början efter E14, stannar till vid parkeringen i Skallböle och där står polisen för att göra kontroller. Språkar en del med en av dem, kanske 5 min. Stannar sedan vid Vivo i Matfors där det handlas ett par bananer, dajm och en cola. Drar vidare till Tuna k;a där jag kikar lite på ett par gravar. Vidare sedan mot Viforsen där jag kör över Ljungan till Lucksta och sedan Matfors där jag sätter mig ner vid kiosken och ser sedan Mats Persson som jag språkar en del med. Ska ta Motorcykelkort som det verkar. Nåväl jag ska ju ägna mig åt cykling så det bär nu iväg den södra sidan av Ljungan västerut mot Stöde och rastar ordentligt vid badplatsen i Nedansjö. Väldigt fint här och det blir en Snickers som jag hade med hemifrån och fram med spritköket och fixar kaffe. Gud vad fint idag och för att inte skriva lite om alla fördelar med cykling, man får motion och ser en hel del, man hinner faktist prata med någon också då och då. Att man sedan sparar ca 20 kr för varje mil blir bara en extra bonus. Blev 78 km på 5 tim 40 min, maxfart 39 km/tim, stillestånd 1 tim 15 min, puuh.

Av Dennis Rossos - 27 juni 2006 09:15

Dagen börjar inget vidare, har stopp i avloppet i diskbänken. Är bara att börja försöka göra rent. Kollar vattenlåsen men där finns inte stoppet. Spolar som tusan också i tvättstället och då ser jag att det är stopp även här, alltså sitter proppen under badrumsgolvet. Ringer Håkan Stöde rör och får låna en rensvajer av honom som jag hämtar omedelbart. Han har så mycket jobb att han inte kan hjälpa till denna vecka. Hoppas att det går med denna nudå. Jag river bort röret vid tvättstället som går ner i golvet och kör ner fjädern där och samtidigt snurrar man på den. Känner efter ett par meter att det tar emot. Här finns en propp och jag kommer igenom. Spolar sedan och det tar undan bra. Skulle väl kanske kört runt lite mer med fjädern bara för att det ska bli riktigt bra men hoppas det blev rent ändå. Använde plasthandskar men nu gäller riktig handtvätt minsann, alltså inte för att det var vårt eget rens utan givetvis för att fjädern var använd tidigare. :-)

Av Dennis Rossos - 24 juni 2006 15:53

Sivan divan och jag ger oss iväg på en cykeltur, vi kör 511;an västerut och hamnar till slut vid Vikbron och där plockar jag fram spritköket och fixar kaffe. Sedan drar vi vidare till kiosken i Fränsta där jag köper ett par stora mjukglassar, min med lakritsströssel och Sivs utan, mmmmmm. Nåväl hemåt sedan och vid 14.45 är vi tillbaks, blev 55 km.

Av Dennis Rossos - 23 juni 2006 09:08

Tomas Pålsson_Sonny Edström_Nils Pettersson_Linda Bergström_Sofie Larsson_Kristina Isaksson_Jennifer Gode_Jenny Nordqvist_Sandra Hjelm.

Av Dennis Rossos - 22 juni 2006 06:49

Åker in till Blåbergstippen med diverse skrot IGEN. Tar aldrig slut verkar det som. Blir sedan en glass och sitta en stund på torget. Köper 3 st t-shirt på Stadium för 99:-. Hämtar sedan Sivandivan kl 14 och vi åker ut på Ikean och där blir det ett stativ med 3 st korgar att ha i tvättanstugan. Vi äter köttbullar här, inte dumt. Handlar sedan lite i Nacksta.

Av Dennis Rossos - 21 juni 2006 08:21

Blir en tur idag också. Ger mig iväg i vanlig ordning ca kl 08.00 mot Torpshammar sedan över E14 och upp mot Nordanede och vidare till Hästnäset där jag kör runt och vänder. Stannar sedan nere vid Knutnäset där det blir en banan och så tar jag fram spritköket och ordnar en kopp kaffe. Stannar sedan en stund hos norrmannen i Torpshammar. Hemma vid 15-tiden. Blev 76 km idag.

Av Dennis Rossos - 20 juni 2006 10:30

Kommer att bli mer vaksam på vad jag skriver och vilka bilder jag lägger ut efter att jag sökt på sökmotorerna och man behöver bara ange något ord från den text man har i bloggen så dyker url;n upp på sökmotorn och alla kan läsa den. Tänk ni också på att ni inte kopierar bilder från andra ställen och att ni inte visar bilder med ansikten på folk e.t.c

Av Dennis Rossos - 19 juni 2006 08:25

Blir så att jag ger mig iväg på en cykeltur, startar ca kl 08.00 och kör södra vägen och vänder strax bortom Erikslund för att det mulnar på så ordentligt. När jag sedan kommer till Gim så börjar det regna, blir 81 km idag. Jenny, Jeanette och Siv ger sig iväg på bingon. Blir ingen vinst.

Presentation

Omröstning

Vart skulle du helst kunna tänka dig att bo i ett eget hus.
 Bredsand
 Nacksta
 Stöde
 Tjotahejti
 Ljustadalen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards